Du är här

Byta assistansbolag

Är du i behov av att byta assistansbolag?

På Kura Omsorg har vi lång erfarenhet av personlig assistans och att hjälpa assistansberättigade kunder att byta utförare. Vår utgångspunkt är alltid dina önskemål och din unika situation.

Varför ska jag välja Kura Omsorg?

Vi tror på personlig assistans som genomsyras av trygghet, kvalitet, engagemang och passion. Vi arbetar alltid för dina rättigheter och för dina möjligheter till en rikare vardag. Vi hjälper dig med anställning och bemanning av nya personliga assistenter om det behövs. Som kund hos Kura Omsorg får du en egen personlig kundansvarig och löneadministratör. Du har också tillgång till våra jurister som är experter inom personlig assistans. 

Vi arrangerar varje år en rad olika gemensamma aktiviteter som till exempel grillkvällar, bowling, prova-på-dagar, sommarläger, julfika och pyssel. Det finns också möjlighet att hyra en handikappanpassad lägenhet i Spanien och att följa med på en resa till Teneriffa varje år.

Det är enklare att byta assistansbolag än du kanske tror!

Om din personliga assistans med ditt nuvarande assistansföretag inte fungerar eller inte uppfyller dina behov, har du alltid rätt att kostnadsfritt byta utförare. Om du väljer oss på Kura Omsorg som din assistansutförare får du självklart stöd genom hela övergången. Hur lång tid det tar beror främst på uppsägningstiden hos ditt nuvarande assistansbolag.

Byte av assistansutförare - hur går det till? 

1. Personligt möte och samtal på dina villkor

Vi träffas för ett inledande, lättsamt möte där du får berätta om dina behov, önskemål och vad som är viktigt för dig på en plats som känns bra för dig. Vi svarar på alla dina frågor och berättar om hur det är att vara kund hos oss. Självklart är det kostnadsfritt.

2. När du tagit ett beslut

Om allt känns bra och du bestämmer dig för att vi på Kura Omsorg ska bli ditt nya assistansbolag så skriver vi ett avtal tillsammans och hjälper dig med övergången. 

3. Din assistans hos oss på Kura Omsorg- alltid ett dedikerat team

Välkommen som kund hos oss. Nu sätter vi ihop ett eget team som passar dig och dina förutsättningar och som kommer stötta och hjälpa dig med det du önskar. Vi erbjuder även alla våra kunder jour 24 h/ dygn, hjälp i alla kontakter med olika myndigheter, tidrapportering via enkelt och överskådligt system på vår hemsida, hjälp med all administration som t.ex schemaläggning, bemanning, rekrytering och genomförandeplaner.

Välkommen att kontakta oss idag via formuläret om du vill höra mer!